Fritidsresor tappar rejält efter avslutat samarbete.

Skadeglädje är verkligen ingen egenskap som vi på Catt och Co hyllar eller gillar. Men vi gillar att den kommunikation vi gjorde för Fritidsresor gav ett tydligt resultat. Under vårt samarbete åren 2012 och 2013 stärkte Fritidsresor tydligt sina positioner gentemot de andra i resebranschen. Och nu är tappet hela 6 procentenheter i förstahandsval, sedan förra mätningen. Och sjunker också rejält i både preferens och kännedom, visar Resumés och Xtreme Nordics branschmätning. Läs mer här om vad Catt och Co gjorde tillsammans med Fritidsresor.

fritidsresor

Adlibris grundare handlar på Bokus!

I tidningen Markets digitala helg utskick kan man läsa om Pär Svärdson, Adlibris delgrundare. Att han numera väljer att handla sina böcker på Bokus! Han pratar om leveranstiden. Men vi är säkra på att Catt och Co’s koncept ”Nyheter dygnet runt” och den uppdaterade, moderna känslan har med saken att göra! Klicka här för att se och läsa om Catt och Co’s jobb för Bokus.com

Adlibris-grundare-handlar-på-Bokus!

My heart belongs to daddy

En hyllning till alla våra fantastiska pappor idag! András, Diran, Sune, Dagge, Lennart, Claes-Göran, Wolfgang och Thomas!

pappor_2

Ny på jobbet! Carin George.

Carin George

Carin är en väldigt duktig projektledare med förflutet bl a på varumärkesbyrån Rewir och nu senast som byråchef på Ineko Creative. Hos oss kommer hon att jobba som projektledare och byråchef. Vill du gratta henne till nya jobbet, eller få kontakt med oss på Catt och Co? Klicka här!

Tredje coolast i världen!

Såklart Vouge står utanför just Catt och Co:s dörr när de i sitt senaste nummer beskriver att Söder är tredje trendigast i världen, efter Shimokitazawa, Tokyo och West queen west , Toronto!

Gotgatan2

Catt och Co <3 Interflora

Jo, det stämmer.
Efter nästan 10 år tillsammans har vi separerat som vänner. Det firar vi genom att sätta extra strålkastare på en liten del av allt vi fått göra för Interflora genom vårt senaste mailutskick; Utvecklingsarbetet med Interflora Fresh. Passa också på att titta på en del av allt annat vi gjort för Blommogram och Interflora. Eller kundtidningen Inspirera. Vi önskar avgående VD John Lilja och alla hans kamrater lycka till! (Och välkomna tillbaka, närsomhelst!)

interflora
En ”bakom-bild” från vår första fotografering för Interflora november 2005.
På bilden Catt Söder och Lotta Nordin. Dold bakom blommorna stjärn-floristen Johan Pettersson.

WOW!!

Augusti blev den bästa försäljningsmånaden för Bokus sedan starten för 17 år sedan! Försäljningen steg med 6% jämfört med augusti i fjol. Och under förra året ökade Bokus sin försäljning totalt med hela 14%! Vår vän Jessica Thomé, marknadschef på Bokus, berättar att nyckeln till framgång inte heller ligger, som brukligt, på de 10 bäst säljande böckerna, utan på bokhandelns unika bredd. Åh! Ett ytterligare bevis på hur Catt och Co:s Logic + Magic = Success! Klicka här för att se och läsa hur det gick till. Vi är jättestolta såklart.

market_1
Klicka här för att läsa hela artikeln.

Det kom ett mail…

Det kom ett mail till Team Sportia apropå deras nya kampanj Fråga Team Sportia om höstens löparnyheter. Avsändaren Katarinas feedback gör oss på Catt och Co jätteglada! Det visar att vårt koncept med Team Sportias kunniga butikspersonal som modeller är rätt väg!feedback3

Vi är redo för en ny digital tid – är du?

På Catt och Co är vi medvetna om att den digitala tekniken har ändrat beteendemönster hos människor över hela världen. Det innebär såklart också bl a att den kommersiella kommunikationen tar nya vägar. Vi tycker att det är jättespännande och funderar t ex mycket på masskommunikation kontra kommunikation via enstaka starka spridare i den virala världen. Vi funderar också på hur man kommunicerar på nya smarta sätt via sociala media och andra kanaler för rörliga media. En sak är säker; intresset för bild / visuell kommunikation har ökat lavinartat, något som vi på Catt och Co är experter på! Kul! Idag avslutades en Master Class på Hyper Island där Catt och Co deltog. Där fick vi svart på vitt: Vi är beredda mitt i den digitala tiden. Är du?!

geovideo2

Logic + Magic = Success

Idag börjar vår digitala kampanj, som visar uppdrag vi på Catt och Co är extra stolta över.
(Vill du också vara med på vår mailinglista? Klicka här.) Catt och Co har genom åren gjort många uppdragsgivare framgångsrika och vi berättar lite mer om arbetet med dessa uppdrag här på vår hemsida (Fritidsresor, Bokus.com, Team Sportia, Rörstrand, MQ). Vårt framgångsrecept är Logic + Magic = Success. Långsiktiga kommunikationsplattformar + magiska visuella idéer med stark avsändaridentitet leder till framgång!
Prova själv! Kontakta oss.
Logic + Magic = Success

Konst vs. retail

Varumärken närmar sig idag konsten för att skapa upplevelser som laddar varumärket. Exemplen är många. På Galeria Loewe i Barcelona bjuder det 168 år gamla spanska modehuset Loewe på många typer av upplevelser som berättar om materialen, hantverket, produkterna och varumärket. Det är interaktiva konstinstallationer som skall väcka alla dina sinnen. – Självklart kan du köpa en dyr, snygg väska på vägen ut!

Här kan du se en film som vår utsände Peter Carstens filmat vid sitt besök.

Flamenco Dancers
Pieces of organza caught in flight by a whirl of air currents dance mesmerizingly to the sounds and the feeling of flamenco music.
Artist: Daniel Wurtzel, New York, 2012

SvDs Perfect Guide hade också i helgen en intressant artikel i ämnet. Citat: ”Konst och kommers blöder samman – I en tid då vi dränks av kommersiella budskap törstar bolagen efter kulturellt kapital för att skapa identitet och trovärdighet.”

Stockholms modevecka är över

Och de mest bestående intrycken stog Altewai Saome och Cheap Monday för.

Altewai Saome för att de är i en klass helt för sig själva. Det här är mode och design ”på riktigt”. Så snyggt, så skräddat, så skickligt, så väl presenterat. Dessutom ett lyckat samarbete med det svenska, innovativa golvföretaget BOLON. Hurra för 4 starka, duktiga tjejer: Nathalia Altewai, Randa Saome och systrarna Annica och Marie Eklund.

Cheap Monday för sin magiska, romantiska framställning av tonårens skoldanser. Med en fantastisk scenografi av Sahara Widoff. Hurra! igen.

Vill du se visningarna eller bilder från visningarna gå in på bon.se. Grundare och proffsiga arrangörer av MBFW. (Mercedes Benz Fashion Week)

fashion_week_2014_2

Rod Stewart för Fritidsresor!

Nu är det officiellt. Rod Stewart är Fritidsresors nya stjärna!
Titta på filmen och hör Rods tolkning av Fritidsresors låt här>
Och svenska folket verkar gilla vår nya kampanj, som startar dagen
före julafton. Några röster klippta ur Fritidsresors Facebookflöde:

Rod_Stewart_Fritidsresor

Höstens hetaste hemlighet!

Hela våren, sommaren och hösten har vi på Catt och Co jobbat med detta fantastiska projekt tillsammans med TUI Nordic. Glöm inte att slå på TVn dagen före julafton, så får du se vilken superstar som sjunger Fritidsresors låt på ett nytt sätt och figurerar i deras filmer och bilder!
Filmen är regisserad av Jörgen Lööf och bilderna är tagna av Eric Broms.

Catt_och_Co_Fritidsresor_jul_2013_nyhet

En fin förpackning blir man glad av!

Några av våra fina förpackningar har på senaste tiden dykt upp på Instagram med glada kommentarer. Det gör oss glada! Vi vet att innehållet blir mera uppskattat och önskat om det är förpackat på rätt sätt! Blompapper för Interflora Fresh. Paketpapper för Akademibokhandeln. Emballage för bokus.com.

Gone fishing!

Catt och Co skickar inspirerande hälsningar från Venedig!

Ann Wåhlström är tillbaka på kontoret!

Under flera år arbetade duktiga glaskonstnärinnan Ann Wåhlström www.annwahlstrom.com i ett rum på Catt och Co. Vi är glada att ha Ann tillbaka på kontoret genom ett av hennes senaste verk från utställningen ”Threads” på Galleri Mårtenson & Persson. www.gallerimartenson-persson.se

Catt trend-spanar från London våren 2013

Sport vs Fashion. Är du nyfiken? Kontakta oss, så får du ta del av min spaning!

Vår nya uppdragsgivare Team Sportia!!

Åh, vi vann igen! Våren 2014 kommer du att kunna se vår nya kommunikation för sportkedjan Team Sportia. Vi är jätteglada för att få jobba med Lars Stenberg igen tf VD och Robert Arvidsson, marknadschef.